LOGOPEDIA

 KĄCIK LOGOPEDYCZNY

DROGI RODZICU!

Dzieci z naszego przedszkola objęte są opieką logopedyczną. Terapia ta jest prowadzona w grupach 4 i 5-latków przez logopedę mgr Martynę Smolarek.

 

Rolą każdego logopedy jest przede wszystkim udzielenie pomocy w rozwijaniu zdolności językowych i samej mowy zgodnie z indywidualnym potencjałem każdego dziecka.

 

Zajęcia logopedyczne mają na celu:

  • usprawnianie funkcji warunkujących prawidłowy przebieg nauki mowy i mówienia;
  • stymulowanie procesu nabywania kompetencji i językowych;
  • usuwanie zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej;
  • pomoc w przezwyciężaniu trudności związanych z mówieniem i rozumieniem mowy;
  • prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową mowę.

 

Początkiem każdego roku przedszkolnego, rozpoczynają się diagnozy przesiewowe mowy. Polega to na indywidualnym spotkaniu z dzieckiem w celu przebadania wymowy, zdolności językowych, słuchu oraz sprawności aparatu artykulacyjnego (język, wargi) na poziomie podstawowym. Po analizie kierowany jest do Państwa krótki opis diagnozy (wynik badania wymowy, sprawności narządów mowy, ewentualne sugestie dotyczące konsultacji z innymi specjalistami np. laryngologiem), oraz wskazanie do terapii lub nie.

         Jeżeli nie ma wskazania do terapii oznacza to, że mowa jest zgodna z normą rozwojową i terapia nie jest konieczna. Ważne jest aby na co dzień, także w domu, rozwijać zdolności językowe dziecka, aż do kolejnej diagnozy w nowym roku.

 

Po zakwalifikowaniu na terapię zaczyna się wspólne działanie o rozwój Państwa dziecka. Podjęcie działań logopedycznych i czynne uczestnictwo w zajęciach jest tylko jednym z elementów terapii. Współpraca jest kluczowa do osiągniecia sukcesu przez dziecko.

 

Zachęcam do kontaktu oraz systematycznej pracy zgodnie ze wskazówkami z indywidualnego zeszytu logopedycznego. Dlaczego? Jest on swoistym pośrednikiem pomiędzy dzieckiem a logopedą oraz (powinien być) Uśmiech Naszym wspólnym przyjacielem. Pozwala najlepiej zawrzeć w nim esencję zajęć – najważniejsze treści, zapewnia dziecku materiały, które należy utrwalać w domu (ćwiczenia, gry, zabawy itp.)i systematycznie wracać i powtarzać aż do opanowania.