Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc luty

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. 1.     POZNAJEMY MIESZKAŃCÓW LODOWEJ KRAINY POZNAJEMY MIESZKAŃCÓW LODOWEJ KRAINY
  2. 2.     ZIMOWE ZABWY NA ŚNIEGU
    1. 3.     NASI PRZYJACIELE Z BAJEK DISNEYA
    2. 4.     WIELKIE ZAKUPY- BAWIMY SIĘ W SKLEP
    3. 5.     MUZYCZNE OPOWIEŚCI

WSPÓŁPRACA Z RODZICMI:

  • Kontakty indywidualne ujednolicenie oddziaływań wychowawczych wspólne rozwiązywanie ewentualnych problemów
  • Przygotowanie strojów dla dzieci na zabawę karnawałową
  • Zachęcanie do udziału w konkursie  „Makulatura”
  • Zachęcanie rodziców do interesowania się wystawą prac dzieci- korytarz, ; oraz gazetką informacyjna dla rodziców, systematycznego odwiedzania strony internetowej przedszkola
  • Zachęcanie rodziców do dłuższego i bezpiecznego pobytu na świeżym powietrzu uwzględniając odpowiedni ubiór do temperatury

ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE DO WSPOLNEJ REALIZACJI Z RODZICAMI

  • Codzienne kształcenie czynności samoobsługowych w zakresie: jedzenia, ubierania się i rozbierania, mycia rąk i zębów
  • Zapoznanie z tradycjami tłustego czwartku, walentynek.
  • Umożliwianie dzieciom dłuższego pobytu na świeżym powietrzu, uwzględniając odpowiedni ubiór do temperatury
    • Ćwiczenia w przeliczaniu różnych przedmiotów w otoczeniu, posługiwanie się liczebnikami głównymi, próby posługiwania się liczebnikami porządkowymi
    • Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej w czasie układania puzzli i gier dydaktycznych
    • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem oraz swobodnego wypowiadania się.
    • Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie, śpiewanie, uczestniczenie w zabawach rytmicznych przy muzyce.
    • Tworzenie okazji umożliwiających zdobycie umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem, w tym przekazywania własnych odczuć, przeżyć, myśli.
    • Kształtowanie zainteresowań czytelniczych. Wzbogacanie wiedzy i przeżyć poprzez ciągły kontakt z literatura dziecięcą.
    • Tworzenie warunków do wyrażania za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi przy tej twórczości.
    • Kształtowanie zainteresowań czytelniczych. Wzbogacanie wiedzy i przeżyć poprzez ciągły kontakt z literatura dziecięcą.
    • Tworzenie warunków do wyrażania za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi przy tej twórczości.

 

 

 

Piosenka - POLECZKA
Zapraszamy do poleczki
Wszystkie misie i laleczki
Ref: Dookoła raz i dwa,
Dalej w górę hop sa sa 2x

 

Już skrzypeczki nam zagrały

już fleciki zaśpiewały
Ref: Dookoła raz i dwa,
Dalej w górę hop sa sa 2x


Klaszczą w ręce pajacyki,
Przytupują w rytm muzyki 
Ref: Dookoła raz i dwa,

Dalej w górę hop sa sa 2x


Tańczą ładnie wszystkie lale 
Miś się bawi doskonale 
Ref: Dookoła raz i dwa,
Dalej w górę hop sa sa 2x

 

 

 

Wiersz - „ESKIMOSEK”

To jest mały Eskimosek

Ma czerwony z mrozu nosek

Ma kubraczek z futra foki

Co mu mocno grzeje boki

Szyła mama go synkowi

Kiedy tata ryby łowił

 

 

Piosenka – „Jestem muzykantem”

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

Na flecie, na flecie

Firlalalajka, firlalalajka

firlalalajka, firlalalajka bęc!

 

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

na bębnie, na bębnie

bum tarara, bum tarara,

firlalalajka, bęc!

 

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

Na trąbce, na trąbce trutu tutu, trutu tutu

bum tarara, bum tarara,

firlalalajka, bęc!

 

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

na skrzypcach, na skrzypcach

cimci ricci, cimcci ricci

trutu tutu, trutu tutu

bum tarara, bum tarara,

firlalalajka, bęc!