Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne na miesiąc luty
TEMATY KOMPLEKSOWE:
- 1. POZNAJEMY MIESZKAŃCÓW LODOWEJ KRAINY POZNAJEMY MIESZKAŃCÓW LODOWEJ KRAINY
- 2. ZIMOWE ZABWY NA ŚNIEGU
- 3. NASI PRZYJACIELE Z BAJEK DISNEYA
- 4. WIELKIE ZAKUPY- BAWIMY SIĘ W SKLEP
- 5. MUZYCZNE OPOWIEŚCI
WSPÓŁPRACA Z RODZICMI:
- Kontakty indywidualne ujednolicenie oddziaływań wychowawczych wspólne rozwiązywanie ewentualnych problemów
- Przygotowanie strojów dla dzieci na zabawę karnawałową
- Zachęcanie do udziału w konkursie „Makulatura”
- Zachęcanie rodziców do interesowania się wystawą prac dzieci- korytarz, ; oraz gazetką informacyjna dla rodziców, systematycznego odwiedzania strony internetowej przedszkola
- Zachęcanie rodziców do dłuższego i bezpiecznego pobytu na świeżym powietrzu uwzględniając odpowiedni ubiór do temperatury
ZADANIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE DO WSPOLNEJ REALIZACJI Z RODZICAMI
- Codzienne kształcenie czynności samoobsługowych w zakresie: jedzenia, ubierania się i rozbierania, mycia rąk i zębów
- Zapoznanie z tradycjami tłustego czwartku, walentynek.
- Umożliwianie dzieciom dłuższego pobytu na świeżym powietrzu, uwzględniając odpowiedni ubiór do temperatury
- Ćwiczenia w przeliczaniu różnych przedmiotów w otoczeniu, posługiwanie się liczebnikami głównymi, próby posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i słuchowej w czasie układania puzzli i gier dydaktycznych
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem oraz swobodnego wypowiadania się.
- Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie, śpiewanie, uczestniczenie w zabawach rytmicznych przy muzyce.
- Tworzenie okazji umożliwiających zdobycie umiejętności sprawnego komunikowania się z otoczeniem, w tym przekazywania własnych odczuć, przeżyć, myśli.
- Kształtowanie zainteresowań czytelniczych. Wzbogacanie wiedzy i przeżyć poprzez ciągły kontakt z literatura dziecięcą.
- Tworzenie warunków do wyrażania za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi przy tej twórczości.
- Kształtowanie zainteresowań czytelniczych. Wzbogacanie wiedzy i przeżyć poprzez ciągły kontakt z literatura dziecięcą.
- Tworzenie warunków do wyrażania za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi przy tej twórczości.
Piosenka - POLECZKA
Zapraszamy do poleczki
Wszystkie misie i laleczki
Ref: Dookoła raz i dwa,
Dalej w górę hop sa sa 2x
Już skrzypeczki nam zagrały
już fleciki zaśpiewały
Ref: Dookoła raz i dwa,
Dalej w górę hop sa sa 2x
Klaszczą w ręce pajacyki,
Przytupują w rytm muzyki
Ref: Dookoła raz i dwa,
Dalej w górę hop sa sa 2x
Tańczą ładnie wszystkie lale
Miś się bawi doskonale
Ref: Dookoła raz i dwa,
Dalej w górę hop sa sa 2x
Wiersz - „ESKIMOSEK”
To jest mały Eskimosek
Ma czerwony z mrozu nosek
Ma kubraczek z futra foki
Co mu mocno grzeje boki
Szyła mama go synkowi
Kiedy tata ryby łowił
Piosenka – „Jestem muzykantem”
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na flecie, na flecie
Firlalalajka, firlalalajka
firlalalajka, firlalalajka bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbce, na trąbce trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!
Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
cimci ricci, cimcci ricci
trutu tutu, trutu tutu
bum tarara, bum tarara,
firlalalajka, bęc!