ZADANIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE- WRZESIEŃ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1. RAZEM W PRZEDSZKOLU
2. W NASZEJ GRUPIE
3. BEZPIECZNI I ROZWAŻNI
4. NADCHODZI JESIEŃ
ZADANIA DO WSPÓLNEJ REALIZACJI Z RODZICAMI:
OBSZAR FIZYCZNY
•wdrażanie do samodzielności w zakresie czynności manualnych
•doskonalenie sprawności ruchowej w czasie zabaw ruchowych, muzyczno-ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych
•uczestniczenie w prostych zabawach konstrukcyjnych
OBSZAR EMOCJONALNY
• zachęcanie do rozpoznawania i nazywania przeżywanych emocji
• kształtowanie empatii i życzliwego nastawienia do siebie i innych
•poznawanie różnych stanów emocjonalnych, jak: radość, złość, smutek
• próby odczytywania i nazywania emocji innych oraz samodzielnego ich wyrażania za pomocą mimiki, gestu i ruchu
• spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw
OBSZAR SPOŁECZNY
•stwarzanie przestrzeni do samodzielnego nawiązywania kontaktów z grupą rówieśniczą
• zapoznanie z zasadami życia i funkcjonowania w grupie rówieśniczej oraz w instytucji przedszkolnej
• wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych
•kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć
•stosowanie zwrotów grzecznościowych
•kształtowanie umiejętności wspólnej i zgodnej zabawy
•przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych
•wdrażanie do przestrzegania norm i zasad dotyczących zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej
OBSZAR POZNAWCZY
•wdrażanie do przestrzegania zasad w zakresie bezpieczeństwa, organizacji pracy i zabawy oraz higieny
•poznanie zawodów związanych z przedszkolem, wdrażanie do poszanowania pracy osób dbających o przedszkole i jego podopiecznych
•rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, w szczególności na podstawie utworów literackich lub ilustracji
•odczytywanie informacji przedstawionych w formie symbolicznej
•ćwiczenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów w zbiory według określonej cechy i porównywania liczebności zbiorów
•umuzykalnianie dzieci poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem
•dostrzeganie prostych układów rytmicznych podczas zabaw manipulacyjnych
•utrwalanie wiedzy dotyczącej znajomości bezpiecznych zachowań w czasie zabaw w domu, przedszkolu, na placu zabaw
•rozumienie potrzeby niesienia pomocy innym, zapoznanie z numerem alarmowym
•uczestniczenie w scenkach dramowych
PIOSENKA „PRZEDSZKOLAK”
Ref. Do przedszkola ruszać czas
ruszać czas
Tu wesoło bawi się
Każdy z nas
Ja już jestem przedszkolakiem
Buty wiązać prawie potrafię
Kurtkę już zakładam sam
Proszę tatów, proszę mam
Uczę się tu rzeczy wiele
W grupie zawsze jest weselej
Pani moc pomysłów ma
Proszę tatów, proszę mam
Ref. Do przedszkola ruszać czas
ruszać czas
Tu wesoło bawi się
Ja już jestem przedszkolakiem
Dumnie kroczę z małym plecakiem
Na osiedlu każdy wie
On dorosły prawie, że
Tylko czasem powiem Wam
Proszę tatów, proszę mam
Kiedy rano ciężko wstać
Proszę zaraz śpiewać tak
Ref. Do przedszkola ruszać czas
ruszać czas
Tu wesoło bawi się
Każdy z nas
https://www.youtube.com/watch?v=PGprFJkyG-0
„PORZĄDEK W NASZEJ SALI ”
Wiersz B. Forma
1.Piękna nasza sala,
bardzo o nią dbamy
i na swoje miejsca
wszystko odkładamy.
2. Klocki do koszyka,
kredki są w pudełkach.
Siedzą lalki, misie
równo na krzesełkach.
3. Bo przedszkolak zawsze
o porządek dba,
swoje obowiązki
bardzo dobrze zna.