ZADANIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE- WRZESIEŃ

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1. RAZEM W PRZEDSZKOLU

2. W NASZEJ GRUPIE

3. BEZPIECZNI I ROZWAŻNI

4. NADCHODZI JESIEŃ

ZADANIA DO WSPÓLNEJ REALIZACJI Z RODZICAMI:

OBSZAR FIZYCZNY

wdrażanie do samodzielności w zakresie czynności manualnych

doskonalenie sprawności ruchowej w czasie zabaw ruchowych, muzyczno-ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych

uczestniczenie w prostych zabawach konstrukcyjnych

OBSZAR EMOCJONALNY

zachęcanie do rozpoznawania i nazywania przeżywanych emocji

kształtowanie empatii i życzliwego nastawienia do siebie i innych

poznawanie różnych stanów emocjonalnych, jak: radość, złość, smutek

próby odczytywania i nazywania emocji innych oraz samodzielnego ich wyrażania za pomocą mimiki, gestu i ruchu

spokojne oczekiwanie na swoją kolej w trakcie zabaw

OBSZAR SPOŁECZNY

stwarzanie przestrzeni do samodzielnego nawiązywania kontaktów z grupą rówieśniczą

zapoznanie z zasadami życia i funkcjonowania w grupie rówieśniczej oraz w instytucji przedszkolnej

wdrażanie do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych

kształtowanie umiejętności wyrażania uczuć

stosowanie zwrotów grzecznościowych

kształtowanie umiejętności wspólnej i zgodnej zabawy

przyzwyczajanie się do uważnego słuchania wypowiedzi innych

wdrażanie do przestrzegania norm i zasad dotyczących zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej

OBSZAR POZNAWCZY

wdrażanie do przestrzegania zasad w zakresie bezpieczeństwa, organizacji pracy i zabawy oraz higieny

poznanie zawodów związanych z przedszkolem, wdrażanie do poszanowania pracy osób dbających o przedszkole i jego podopiecznych

rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, w szczególności na podstawie utworów literackich lub ilustracji

odczytywanie informacji przedstawionych w formie symbolicznej

ćwiczenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów w zbiory według określonej cechy i porównywania liczebności zbiorów

umuzykalnianie dzieci poprzez zabawy muzyczne, muzyczno-ruchowe, zabawy ze śpiewem oraz słuchanie i śpiewanie piosenek, ilustrowanie słów ruchem

dostrzeganie prostych układów rytmicznych podczas zabaw manipulacyjnych

utrwalanie wiedzy dotyczącej znajomości bezpiecznych zachowań w czasie zabaw w domu, przedszkolu, na placu zabaw

rozumienie potrzeby niesienia pomocy innym, zapoznanie z numerem alarmowym

uczestniczenie w scenkach dramowych

 

PIOSENKA „PRZEDSZKOLAK”

Ref. Do przedszkola ruszać czas

ruszać czas

Tu wesoło bawi się

Każdy z nas

Ja już jestem przedszkolakiem

Buty wiązać prawie potrafię

Kurtkę już zakładam sam

Proszę tatów, proszę mam

Uczę się tu rzeczy wiele

W grupie zawsze jest weselej

Pani moc pomysłów ma

Proszę tatów, proszę mam

Ref. Do przedszkola ruszać czas

ruszać czas

Tu wesoło bawi się

Ja już jestem przedszkolakiem

Dumnie kroczę z małym plecakiem

Na osiedlu każdy wie

On dorosły prawie, że

Tylko czasem powiem Wam

Proszę tatów, proszę mam

Kiedy rano ciężko wstać

Proszę zaraz śpiewać tak

Ref. Do przedszkola ruszać czas

ruszać czas

Tu wesoło bawi się

Każdy z nas

 https://www.youtube.com/watch?v=PGprFJkyG-0

 

„PORZĄDEK W NASZEJ SALI ”

Wiersz B. Forma

1.Piękna nasza sala,
bardzo o nią dbamy 
i na swoje miejsca
wszystko odkładamy.

2. Klocki do koszyka,
kredki są w pudełkach.
Siedzą lalki, misie
równo na krzesełkach.

3. Bo przedszkolak zawsze
o porządek dba,
swoje obowiązki 
bardzo dobrze zna.